12 de juliol del 2011

Bones a tots i totes!

Per fi em decideixo a fer una crònica. I és que el divendres passat, el meu cosí Roger i jo, vam anar a fer una etapa preciosa i molt dura a cavall entre les comarques de la Garrotxa i el Ripollès.

Sortíem a les 10 de casa d'en Roger, a Montagut, en direcció a Oix. Per fer-ho, havíem de salvar la primera dificultat muntanyosa: el Coll de Camporiol. Segons el Roger això era només per escalfar les cames, però si aquest port el tinguèssim el Penedès faríem una pila de quilòmetres per anar a fer-lo. Per què us feu una idea, és com les ventoses però una miqueta més curt. Poca cosa. En tot cas, 12 km desprès de començar l'etapa ja teníem un port al sarró.

Desprès d'una baixada molt curt
a de 2 km, en els que en prou feines vam tenir temps de descansar i veure el magnífic paisatge de la zona, entravem a Oix. Allà, just desprès d'admirà el gran encant d'aquest poble, començava la segona ascensió del dia: el coll de Pera. Aquest coll de segona categoria et fa suar durant 4 quilòmetres inacabables i sense descans que et deixen tocat durant tot el dia. Desprès d'aquest tram, el port suavitza molt i comences la baixada direcció a Beget.

Un cop vam arribar a Beget, l'entorn és tan magnífic i el poble tan bucòlic, que no vam poder resistir la tentació de baixar de la bici, visitar el poble i entrar a veure l'esglèsia romànica.

10 minuts més tard, sortíem d'allà per començar el 3r port del dia: el coll de boixeda. Aquest port, sense cap rampa dura com l'anterior, ens brinda una magnífica pujada d'onze km d'ascensió suau entre un bosc de faigs però que amb l'acumulació de pujades es fa dur cap a la part final. Tanmateix, el Roger i jo vam fer una bona ascensió plegats que ens va dur, desprès del respectiu descens, a la segona parada del dia: Camprodon.

Només havíem fet 50 km però la duresa de les tres pujades ens havien obert la gana, havíem d'esmorzar. Desprès dels respectius lloms amb formatge i la cerveseta, vam reemprendre el camí direcció a Sant Joan de les Abadesses. En principi el perfil era tot baixada, però un fort vent de cara ens va fer suar la gota gorda i que se'ns indigestés el llom.

Un cop a Sant Joan, última ascensió del dia: la collada de Sentigosa. Els 7 km d'ascensió ens van fer fer l'últim esforç del dia per desprès iniciar un llarg i ràpid descens fins a Olot i tot seguit retorn a Montagut.

En total, 99 km per gaudir d'un entorn immillorable i per patir de valent.