13 de desembre del 2011

Crònica ciclista del Pont: 2a part


Quan ets a Avià, un poblet relativament petit de la comarca del Berguedà a 3kms de Berga, amb quatre dies ben bons per davant, amb previsions meteorològiques prou bones, amb la possibilitat de llevar-te tard perquè estàs gaudint d'uns dies sense fills i amb la bicicleta a mà, et pots plantejar fer alguna sortida interessant i, fins hi tot, marcar-te algun repte suculent i interessant.

I això és el què vaig fer el dia 8 de desembre. Llevar-me tard, acabar de concretar objectius biciclistes, decidir que aquest dia serviria per aclimatar-me a una altura diferent a la de Vilanova i rodar sense grans dificultats muntanyoses. Vaig decidir fer Avià-Solsona i tornar per la mateixa carretera, que al bikeroutetoaster donava uns 40kms anar i 40 més per tornar.

La veritat és que vaig encertar de ple. La carretera, la C-26, és ideal per la pràctica de la bicicleta de carretera. Ho és perquè està ben asfaltada, perquè està molt transitada de ciclistes i està molt poc transitada per cotxes... ideal, vaja. I, a sobre, amb una vegetació boscosa a banda i banda abundant i verda. Això si, el tram Avià - Solsona és un autèntic trencacames. Almenys per a mi.

L'anar va ser lleuger i tranquil, les forces em van acompanyar i després de superar una pujada final de l'estil de la de Canyelles vaig arribar a Solsona després de fer 38 kms i mig. El retorn va ser més complicat i les forces varen començar a flaquejar en els darrers 10 kms. Això si, al final vaig cobrir els 77 kms amb 3 hores i 20 minutets.

Una excursió magnífica si esteu pel Berguedà o pel Solsonès i no teniu ganes de salvar grans desnivells (400m). Us la recomano.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada